Перекладач

понедельник, 4 марта 2013 г.

Розділ 2. Учительки - учні


Минув перший день другого тиждня украинської практики. Але сьогодні він був досить довгим, продуктивним та цікавим. Усе почалося о 5.30. Мені потрібно було бути у школі на першому уроці - у Свініної Анастасії Вікторівни. Другий урок давала Івченко Карина Миколаївна. Дівчата працюють із шестикласниками. Сьогодні вони проводили уроки української мови ("Неозначені та заперечні займенники"). Було цікаво спостерігати за їхними кроками, а в кінці порівнювати. Після цього ще раз впевнилися, що один урок - а варіантів його проведення мільйон. Уроки дівчат мені сподобалися: вони були структуровані, завдання були диференційованими й цікавими - усна коментована вправа, розподільний диктант тощо; діти на уроках були активними, постійно відповідали, працювали біля дошки та на місцях. Думаю, й дівчата отримали насолоду від проведених уроків ;) Після уроків молоді вчительки обговорювали й аналізували їхні уроки з Кокою О.Ю., яка підтримала їх, зосередила увагу на невеличких помилках й сказала "Не слід їх (учнів) боятися, ведіть із ними постійний діалог".
На третьому уроці з мови у Трифонової Карини Володимирівни було не менш цікаво! Урок відвідала Валентина Володимирівна Лопатюк. Особисто мене Карина Володимирівна здивувала - урок був цікавим ("Групи слів за значенням. Омоніми"). Вчителька застосовувала різні методи й прийоми, використовувала презентацію, яка дуже сподобалася її учням (під час етапу рефлексії декілька учнів, відповідаючи на питання "Що вам сподобалося на уроці?", назвали разом із іншими видами роботи на уроці застосування вчителем презентації! ).
Четвертий урок проводила я. Сказати, що мене переповняють емоції радості й задоволення - нічого не сказати! Сьогодні я закохалася в своїх учнів, так сказати, "З ПЕРШОГО ПОГДЯДУ", бо  у минулому році я викладала мову не у них, а у паралельного класу. На початку уроку я застосовувала інтерактивну вправу "Мої очікування": діти повинні були написати,що вони чекають від уроку на його початку та в кінці. Згодом прочитавчи їхні відповіді, можу сказати, що майже всі учні очікували, що це буде урок, на якому вони "дізнаються цікаву інформацію", "стануть більш розумними й грамотними". Один учень написав: "я думаю, що урок проведеться гарно, провівся не так, як я думав - він провівся краще!". А чи не на це сподівається кожен учитель, проводячи уроки, даючи учням знання? Для мене ця оцінка є дуже важливою. Але це не все... Коли учням було незрозуміле виконання завдання ("Картка "Сполучник як частина мови"), я підходила до кожного й пояснювала. На пальцях пояснивши завдання одному хопчику й дівчинці, які сиділи за однією партою, відійшовши від них кроки на 3 я почула - "Така хороша вчителька." Це так мило, піднімає настрій й бажаня працювати й працювати!!!
Повертаюся знову до карток "Мої очікування" - 100% учнів від кінця уроки чекали ... "гарних оцінок"!!!  І багато дітей, які увесь урок працювали, отримали гарні оцінки, подали мені свої щоденники,  а я із задоволенням виставила їм їхні результати.
На уроці я намагалися постійно зацікавлювати учнів у вивченні як теоретичного матеріалу, так і під час виконання вправ. Мені було пиркро, коли я побачила, що лише 30 % відсотків класу працюють, а інші мовчать... чи то боялися, чи то лінилися. Цікавим для мене було те, що у класі працюють хлопці (у мене у колективі було навпаки).  Було 2 хлопця, які увесь урок підносили руку, якщо хтось із однокласників не міг відповісти - допомогали йому. Я вже із нетерпінням чекаю на завтрашній урок та уроки  з літератури, цікаво слухати, коли діти розмірковуюють над якимись проблемами, по-своему, по-маленькому ;)
Можу зазначити, що серед плюсів були й мінуси, як без них. Ми з учнями так запрацювалися, що потім ледве встигли, бо Наталя Євгінівна почала натякати, що от-от буде дзвінок. І ось ми все зробили, рефлексію провели, домашнє завдання записали, а дзвінка все нема... Годинник над нами пожартував ;)  Тепер буду слідкували за часом по свойому годинникові! Валентина Володимирівна привітала мені "Із бойовим хрещенням" та сказала, чтоб я також не боялася учнів і була більш впевненою. Наталя Євгенівна дала мені кілька порад щодо виконання деяких завдань із учнями, проведення орфографічної роботи.
А ще у мене трохи змінився план проведення моїх уроків - 7 березня у школі відмінили заняття й мій урок літератури перенесли на 11.03 та 14.03.
Завтра новий день, новий урок мови. До нього додаю презентацію.
Знаю, що в інших дівчат завтра також уроки, а у деяких й класні години. Усім бажаю натхнення й успіху, щоб робота приносила задоволення й була "сродною"!

3 комментария:

  1. Наталко, вітаю тебе з першим днем! У мене з приводу тебе навіть сумнівів ніяких не було, адже я знаю, що ті справжня вчителька, хоч як би ти це не відмовляла! Я тобі тільки бажаю сумлінних учнів, активних, відкритих!
    А щодо 60%, то вони тільки і чекають, щоб до них звернулися, запросили до дошки, підняли відповідати тощо. Зараз діти, як на мене, дещо замкнуті, бояться слово вимовити, коли їх запитує вчитель, навіть не з приводу певного предмету. Просто така ситуація в мене відбулася на виховній годині.
    А щодо твого "блуканні в часі", то це значить, що ти повністю віддала себе дітям, а вони тобі, і вам дуже добре співпрацювати разом, і дзвоник вам не потрібен=) а це багато значить для вчителя, тим паче молодого! Так що, Наталю Володимирівно, ніякі плюси та мінуси не замінять дитячих вдячних оченят та посмішок, тим паче добрих слів!

    ОтветитьУдалить
  2. Юлю, щиро тобі дякую за комплементи та поради! У свою чергу хочу сказати, що з тебе вийде гарний вчитель, я це теж добре знаю і відчуваю! Хотіла б побувати на твоїх уроках.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Буде в тебе час, будь ласка, приходь, буду рада тебе бачити! Мій розклад ти бачила.

      Удалить